2010. június 9., szerda

Balcsi

Balatonnál sej, haj, de jó
Úszik a nyaraló
Minden hullámnál fejreáll
és a láb kalimpál
Holl
lááá
ri
Hollara tirijja hollara huhu
Hollara tirijja hollara huhu
Hollara tirijja hollara huhu
Hollara tirijja hóóóó


Egy hete ez a sláger a kádban. Most pedig már az életben is, hiszen a Balcsin vagyunk, és a kisasszony - úgy tűnik - már akklimatizálódik. Egész nap bóklászik a kertben, lelkesen ültet nagymamával mindenféle virágokat, együtt piretrinezzük a hangyabolyokat, a vonatra már fel se néz, annyira megszokta, és már mezítláb jár a fűben, bár azért erősen vigyáz, nehogy véletlenül az egész talpát letegye.

Kapott egy új tarkabarka hintát, ami 50 kilóig jó, ezzel talán egy darabig kihúzzuk. Boldogan hintáztatja magát. Már felfújtuk az ugrálóvárat is, meg a medencét: Gyuri bácsi jött, hozta a Tájfun porszívót, és rendkívül gyorsan mindent felfújtunk, amit értünk. Na jó, az úszókarikát már tüdőből nyomtam. Az úszókarika nem hozta meg a várt boldogságot: ugyanúgy lebegni akart benne, mint ahogy a Pelion gyerekmedencéjében, csak hát ez egy egy méter átmérőjű medencében a 15 centi mély vízben eléggé kudarcra ítélt vállalkozás.

És már rendkívül önálló. Bejelentette:
- Átmegyek Gyuri bácsihoz.

És ment. Eltűnt. Mély csendet hallottunk kb. 3 percig, nyomuk nem volt sehol, úgyhogy gondoltam, azért megnézem, mit művelnek. Merugye az én lányom szeret Gyuri bácsinál felmászni a padlásra, egy olyan lépcsőn, ami nem az a kimondott életbiztosítás, például nincs karfája. Gyuri bácsi pedig csak-csak 80 éves, hiába igen fitt 80 éves. Szóval nagy garral nekiindultam, de meg is álltam: a kisasszonyka ült az új hintában, Gyuri bácsi lökte...

Este már rendkívül szótlanul üldögélt a kádban, éppcsak a fogkefét mártotta meg a fürdőhabban, azt is csak egyszer. Viszont nagy sikert aratott nagymama, mert úgy megtetszett neki a habos víz - és úgy elfáradt az egész napos kertelésbe meg takarításba -, hogy belevetette magát a kuksi után, és ott pancsolt, míg én öltöztettem. Aztán kakaó, mese és úgy beverte a szundit, hogy csuda.
Nagymama is:)

Nincsenek megjegyzések: